.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
یک توصیه ساده برای آنکه از سکته قلبی و مغزی دور باشید!
با مطالعه جدید معلوم شده است که حتی تغييرات کوچک در زمان خواب با گونه‌های باکتریایی روده ارتباط مستقیم دارد.

به گزارش شمال نیوز، مطالعه اخیر دانشگاه کینگز کالج لندن نشان می‌دهد زمان خواب و رعایت آن در هر شبانه‌روز یکی از مهمترین اصول حفظ سلامت جسم و ذهن است. این تحقیقات نشان داد که خوابیدن در زمان‌های مختلف در طول هفته می‌تواند سلامت ما را تهدید کند.

 

محققان انگلیسی در پروژه ZOE کینگز کالج لندن افرادی که معمولاً حداقل هفت ساعت در شب می‌خوابیدند را مورد مطالعه قرار دادند. پس از اندازه‌گیری نمونه‌های روده و سطح گلوکز شرکت‌کنندگان، آن‌ها دریافتند افرادی که دیرتر می‌خوابند و دیرتر هم بیدار می‌شوند، دارای باکتری‌های روده‌ای هستند که با حملات قلبی، سکته مغزی و چاقی مرتبط است. 

 

دکتر وندی هال، سرپست تیم تحقیقاتی کینگز کالج، می‌گوید نتایج تحقیقات روی افراد نشان می‌دهد که این تاثیر خواب بر سلامتی نسبت به دیگر عوامل غذایی بیشتر از چیزی است که قبلا فکرش را می‌کردیم. 

 

این متخصص عصب شناس دانشگاه انگلیسی توضیح داد: ما می‌دانیم که اختلالات عمده در خواب، مانند نوبت شیفت کاری، می‌تواند تاثیر عمیقی بر سلامت افراد داشته باشد، ولی با مطالعه جدید معلوم شده است که حتی تغييرات کوچک در زمان خواب با گونه‌های باکتریایی روده ارتباط مستقیم دارد. 

 

به گفته محققان این دانشگاه خواب ستون اصلی سلامت افراد است و حتی یک تفاوت ۹۰ دقیقه‌ای در به هم خوردن نظم خواب می‌تواند باکتری‌های روده را فعال کند. در این مطالعات حتی معلوم شده است که کسانی که در زمان‌های متفاوتی به خواب رفتند و از خواب بیدار شدند احتمال بیشتری دارد که سبک زندگی ناسالم مثل مصرف چیپس و نوشابه به جای میوه و سبزیجات داشته باشند. ظاهرا افراد دچار اختلال خواب نسبت به دیگر افراد هوس بیشتری برای غذا‌های ناسالم و شیرین دارند.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.179 seconds.